Rolul terapeutului
Mai 12, 2011, 11:11 am
Filed under: Despre psihoterapie

Daca ar fi sa fac o lista, din punctul meu de vedere, cel mai important si cu cel mai mare potential pentru vindecare este acceptarea neconditionata a clientului de catre terapeutul sau. Apoi ar fi lipsa judecatilor de valoare din partea terapeutului, ascultarea si facilitarea exprimarii gandurilor si sentimentelor clientului. Cred ca la final sunt interpretarile tarapeutice si tehnicile de interventie, care de prea multe ori sunt in prim-plan pentru unii terapeuti.

De curand am citit ”Ora de 50 de minute” scrisa de Robert Linder.  Citatul meu preferat este : ”Dupa dr. Suttie (rolul terapeutului) ‘din punct de vedere tehnic, nu este acela de doctor si nici chiar acela asemanator divinitatii, de parinte perfect. Este mai degraba acela de victima sacrificata, asupra careia se exercita toate urile, angoasele si neincrederile, acela de mediator, de catalizator- prin care psihicul alienat se reintegreaza in societate.”

De multe ori, clientii mei sunt constienti ca simptomul cu care au venit in terapie este doar o mica parte a problemei lor si multi se tem ca eu -terapeutul- am sa le „scormonesc prin cap” pana la cauzele simptomului – aceasta este o alta idee a cartii lui Linder pe care am identificat-o si la mine in cabinet.


Lasă un comentariu so far
Lasă un comentariu



Lasă un răspuns

